Blog posts

Πως μπορούμε να σταματήσουμε την αναβλητικότητα! (νοητικά και πρακτικά)

Πως μπορούμε να σταματήσουμε την αναβλητικότητα! (νοητικά και πρακτικά)

inspiration

Συνήθως ο καινούριος χρόνος ξεκινάει με μεγάλες φιλοδοξίες και σχέδια. Έχουμε στο μυαλό μας τι θέλουμε να κάνουμε, πολλές από εμάς τα καταγράφουμε κιόλας για μεγαλύτερη σιγουριά, βάζουμε νέους στόχους και δίνουμε υποσχέσεις στον εαυτό μας για αλλαγές που θα καλυτερέψουν την καθημερινότητα και τη ζωή μας.
Όλα αυτά είναι πολύ όμορφα και ελπιδοφόρα, αλλά τελικά πόσα από αυτά γίνονται;
Τι μας εμποδίζει και δεν τηρούμε αυτά που θέλουμε να κάνουμε και γιατί τελικά μένουμε στις σκέψεις και τα λόγια;

Η αλήθεια είναι πως όλοι περνάμε από αυτό το στάδιο. Είναι στη φύση των ανθρώπων να κάνουν μεγαλεπήβολα σχέδια, αλλά τελικά να πράττουν τόσα λίγα ή και καθόλου από όσα έχουν σκεφτεί ή σχεδιάσει και έτσι καταλήγουν να μένουν εκεί όπου ακριβώς ήταν και να εμποδίζουν οι ίδιοι την εξέλιξή τους.

Ένας τεράστιος λόγος που συμβαίνουν όλα αυτά ή μάλλον που Δεν συμβαίνουν αυτά που θέλουμε είναι η γνωστή σε όλους μας ‘αναβλητικότητα’.

Η αναβλητικότητα είναι το δηλητήριο του μυαλού, που παραλύει το κορμί και νεκρώνει την εξέλιξή μας. Πιστεύοντας πως έχουμε άπειρο χρόνο, πως ‘και αύριο μέρα είναι’, και πως ‘έλα μωρέ, δεν πειράζει’ καταφέρνουμε να μένουμε πίσω και να απογοητεύουμε τον εαυτό μας, έστω και ασυνείδητα με αποτέλεσμα στην ουσία να δουλεύουμε εις βάρος μας!

Η αδράνεια έχει μία διακριτική δύναμη που σπάνια την υπολογίζουμε. Συνήθως σκεφτόμαστε πως η δράση είναι δυο βήματα μακριά. Δυο βήματα που συνήθως όμως δε γίνονται ποτέ.

Κάποτε ρώτησαν έναν αθλητή “ποιο ήταν το δυσκολότερο μέρος της προπόνησης του” και αυτός απάντησε: “Το δυσκολότερο κομμάτι της προπόνησης μου είναι να δέσω τα κορδόνια των παπουτσιών μου!!!”

Το ξεκίνημα σε όλα αυτά που θέλουμε να κάνουμε είναι το πιο δύσκολο κομμάτι. Είναι μία μάχη που πρέπει να δίνουμε καθημερινά, γιατί συμβαίνει σε όλους και ισχύει σε όλα τα πράγματα.

Η αποφασιστικότητα είναι αυτή που μπορεί να νικήσει την αδράνεια και την αναβλητικότητα, όπως επίσης και το πόσο σημαντικοί είναι για εμάς οι στόχοι που έχουμε θέσει. Οι άνθρωποι που καταφέρνουν να ζήσουν τα όνειρά τους είναι αυτοί που παράγουν αντί να αναβάλουν. Ακολουθούν το σύνθημα της Nike “just do it” και απλά κάνουν ό,τι πρέπει να γίνει, όσο κι αν βαριούνται, όσο κι αν σήμερα δεν έχουν διάθεση.

Στη μάχη με την αναβλητικότητα πρέπει να σκεφτούμε και τελικά να αποφασίσουμε ποιος είναι το αφεντικό. Όταν αποφασίζουμε πως εμείς είμαστε το αφεντικό, τότε συνειδητά αναλαμβάνουμε δράση και καταπολεμάμε την αντίσταση και την αναβλητικότητα.

Ένας ακόμα τρόπος για να καταφέρουμε να υλοποιήσουμε τους στόχους μας είναι “η μηχανική δράση”. Πρέπει να κάνουμε αυτά που έχουμε σχεδιάσει να κάνουμε μηχανικά, έστω κι αν δεν έχουμε όρεξη ή διάθεση και μάλιστα να ξεκινήσουμε από τα πιο δυσάρεστα, από αυτά που βλέπουμε ως ‘αγγαρείες’, προτού το καταλάβουμε θα έχουμε ξεμπερδέψει και θα έχουμε προχωρήσει ένα βήμα μπροστά!

Και φυσικά δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε τη μαγική λέξη ΤΩΡΑ.
Λέξεις όπως αύριο, τη Δευτέρα, την άλλη βδομάδα, αργότερα, κάποτε είναι συνώνυμα της αποτυχίας ή του ποτέ! Δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε στο περιθώριο του χρόνου ή διαφόρων δικαιολογιών, προφάσεων και προσχημάτων που μας ταΐζει η αναβλητικότητα μας και δηλητηριάζει το μυαλό μας ώστε να μας εμποδίσει να πραγματοποιήσουμε τα σχέδιά μας!

3 ΠΡΑΚΤΙΚΟΙ ΤΡΟΠΟΙ

1. Γράφουμε αυτά που θέλουμε ή πρέπει να κάνουμε τον προσεχή μήνα. Τα χωρίζουμε σε εβδομαδιαία tasks και έπειτα το βράδυ κάθε ημέρας γράφουμε αυτά που θέλουμε ή πρέπει να γίνουν την επόμενη ημέρα.
Καλό είναι να μην είναι πολύ μεγάλη η λίστα μας, για να μη μας φαίνονται βουνό όλα αυτά που πρέπει να γίνουν. 3-4 βασικά tasks την ημέρα είναι αρκετά, για να πραγματοποιήσουμε σε βάθος χρόνου τους στόχους μας!

2. Ορίζουμε 30λεπτα χρονικά διαστήματα κατά τα οποία δε θα δεχτούμε διακοπή πάνω στη δουλειά μας από το περιβάλλον, αλλά και από τον ίδιο μας τον εαυτό. Ξεχνάμε κινητό, social media, internet, τηλεόραση και γενικά ότι μπορεί να αποσπάσει την προσοχή μας και απλώς κάνουμε αυτό που πρέπει να γίνει. Μόλις τελειώσει αυτός ο χρόνος η ικανοποίηση που θα πάρουμε θα είναι πολύ μεγαλύτερη από τη δύναμη της αναβλητικότητας και έτσι θα μπορέσουμε να συνεχίσουμε μετά από ένα διάλειμμα για άλλα 30 λεπτά!

3. Δημιουργούμε μικρές ρουτίνες ως προς τους στόχους μας και φροντίζουμε να τις τηρούμε καθημερινά. Όσο πιο πολύ δουλεύουμε με ρουτίνες τόσο πιο εύκολο είναι να υλοποιούμε πράγματα, γιατί το μυαλό μας δουλεύει όπως οι μύες μας: με μνήμη! Αποθηκεύει τις ρουτίνες που κάνουμε και έπειτα όλο αυτό βγαίνει φυσικά, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.

Η αναβλητικότητα δυστυχώς είναι κάτι που συμβαίνει σε όλους μας. Όμως συνειδητά μπορούμε να την αντιμετωπίσουμε. Αυτοί είναι οι τρόποι που χρησιμοποιώ εγώ, αλλά αν κι εσείς έχετε κάποιους επιπλέον τρόπους θα χαρώ να τους μοιραστείτε μαζί μου.

Φιλιά και μην ξεχνάτε Just Do It!!! 

Leave a Reply