Blog posts

5 διατροφικές συνήθειες μακροζωίας!

5 διατροφικές συνήθειες μακροζωίας!

fitness and nutrition

Για πολλές από εμάς ένας στόχος του νέου χρόνου είναι η καλυτέρευση της διατροφής μας και η στροφή σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.
Όμως πολλές φορές δεν υπολογίζουμε και δεν πιστεύουμε πως κάποιες μικρές αλλαγές μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Κι όμως όλα όσα θέλουμε να πετύχουμε ξεκινάνε από μικρά βήματα προς την κατεύθυνση των στόχων μας. Οι απότομες αλλαγές δεν είναι εύκολο να επιτευχθούν, όμως οι μικρές καθημερινές είναι προσιτές και μπορούν να γίνουν συνήθειες και οι συνήθειες σε πράγματα που επηρεάζουν θετικά τον εαυτό μας είναι ότι καλύτερο!

Σήμερα θα σας πω 5 διατροφικές συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσουμε στην καθημερινότητά μας, οι οποίες όσο ασήμαντες κι αν φαίνονται, σε βάθος χρόνου κάνουν τη διαφορά.

1. Το ιδανικό είναι να τρώμε 5 γεύματα την ημέρα. 3 βασικά και 2 συμπληρωματικά. Έχει μελετηθεί πως τα 5 γεύματα αρκούν για να μας κρατήσουν χορτάτες και να δώσουν την ώθηση στο μεταβολισμό μας να δουλεύει συνεχώς. Το ακόμα ιδανικότερο είναι οι ώρες που επιλέγουμε για τα γεύματα μας να μη διαφέρουν πολύ από τη μια ημέρα στην άλλη, ώστε να δημιουργήσουμε μια ρουτίνα στον οργανισμό μας και να ξέρει πότε περίπου θα του δώσουμε τροφή. Δημιουργώντας αυτήν τη ρουτίνα ελαχιστοποιούμε τις πιθανότητες να πεινάσουμε σε άσχετες ώρες.

2. Μία άλλη πολύ σημαντική συνήθεια είναι να κάνουμε στροφή στην ποιότητα. Είναι εξαιρετικά σοβαρό το τι βάζουμε μέσα στον οργανισμό μας και δεν είναι καθόλου τυχαία η έκφραση “είμαστε ό,τι τρώμε”. Ειδικά στην εποχή που ζούμε, που είναι αρκετά δύσκολο να είμαστε σίγουρες για την ποιότητα των προϊόντων που καταναλώνουμε, πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικές. Έτσι λοιπόν καλό είναι να κόψουμε σιγά σιγά όλα αυτά τα ανθυγιεινά γεύματα ή τσιμπολογήματα που κάνουμε και να στραφούμε σε πιο σωστές τροφές. Η προτίμηση σε πιο ωμά γεύματα και τροφές όπως φρούτα και λαχανικά, το ελαφρύ μαγείρεμα, η χρήση βιολογικών προϊόντων και η απόρριψη των επεξεργασμένων τροφών είναι μόνο μερικά από τα οποία ακολουθώντας τα μπορούμε να αποκομίσουμε μεγάλα οφέλη.

3. Μία συνήθεια που κάνει τρομερή διαφορά, έστω κι αν δεν το καταλαβαίνουμε άμεσα, είναι να τρώμε αργά το φαγητό μας και να μασάμε πολύ καλά την τροφή μας. Αυτό από μόνο του είναι πραγματικά ένα μυστικό μακροζωίας. Όσο καλύτερα μασάμε την τροφή μας, τόσο πιο εύκολα μπορεί το στομάχι μας να τη διασπάσει και να ακολουθήσει η πέψη χωρίς φουσκώματα και άλλες στομαχικές διαταραχές. Τρώγοντας αργά δίνουμε το χρόνο στον οργανισμό μας να νιώσει την όλη διαδικασία του φαγητού, εξαφανίζοντας την αίσθηση της πείνας και μειώνοντας την αίσθηση “μου έκατσε σαν στόκος” στο στομάχι και το “ουφ, έσκασα”.

4. Πρέπει να τρώμε μικρές ποσότητες. Το κακό είναι πως η αίσθηση της πείνας, αλλά και του κορεσμού μπορούν να μας ξεγελάσουν και να μας οδηγήσουν σε διατροφικές αμαρτίες. Το καλό είναι όμως πως και εμείς μπορούμε να τις ξεγελάσουμε. Το ποιος θα νικήσει είναι καθαρά μια απόφαση που την παίρνουμε εμείς! Γι αυτό και η Νο 3 συνήθεια είναι από τις πιο βασικές που πρέπει να αποκτήσουμε! Επιλέγουμε μικρότερα πιάτα ή συνειδητά μικρότερες ποσότητες φαγητού απ’ ότι μέχρι σήμερα και το σώμα μας αύριο θα μας ευχαριστεί. Με αυτόν τον τρόπο όχι μόνο καταφέρνουμε να διατηρήσουμε ή ακόμα και να μειώσουμε τα κιλά μας, αλλά και να ξεγελάσουμε την αίσθηση της πείνας, πάντα σε συνδυασμό με το Νο 3.

5. Η τελευταία αλλαγή που πρέπει να κάνουμε είναι να τρώμε στο τραπέζι τα γεύματα μας, προσηλωμένες σε αυτό που κάνουμε και όχι στο πόδι, απαντώντας σε μήνυμα στο messenger ή σκρολάροντας στο instagram. Είτε είμαστε στο σπίτι, είτε στη δουλειά, επιλέγουμε συνειδητά για όσο διαρκέσει το φαγητό μας να κάνουμε μόνο αυτό και τίποτα άλλο, καθισμένες στο τραπέζι, γραφείο κ.τ.λ. Δημιουργούμε τη συνήθεια μιας μικρής τελετουργίας εκείνη την ώρα με αποτέλεσμα να απολαύσουμε περισσότερο το φαγητό μας και να αφήσουμε για λίγες στιγμές χαλαρό τον εαυτό μας!

Υιοθετώντας αυτές τις 5 συνήθειες ο εαυτός μας θα μας ευχαριστεί στο μέλλον και θα μπορέσουμε να αλλάξουμε σταδιακά κι άλλα πράγματα. Έχει παρατηρηθεί πως κάτι αρχίζει και γίνεται συνήθεια μετά από μια εβδομάδα με 10 ημέρες που το κάνουμε συστηματικά. Δεν είναι πολύ το διάστημα για να καλυτερέψουμε την υγεία μας φίλες μου! Εγώ έχω ήδη μπει στη διαδικασία αυτή, ελπίζω να το προσπαθήσετε κι εσείς.

Φιλιά!

Leave a Reply